פעילות גופנית בגיל הזהב

גיל הזהב מביא עימו שינויים פיזיולוגיים רבים ועימם הצורך בשינויים משמעותיים בהרגלי החיים. קצב הפעילות הופך איטי יותר, הגוף אינו גמיש כמו פעם, שיווי המשקל לא מאוזן ועוד.

בגיל הזהב הפעילות הגופנית יורדת בצורה משמעותיו מסיבות רבות כאשר הסיבה העיקרית הינה יציאה לפנסיה.

כאשר האדם לא עובד חלה ירידה משמעותית ברמת הפעילות שהוא מבצע. לכן, בשלב זה של החיים חשוב במיוחד להקפיד על תזונה נכונה בשילוב עם פעילות גופנית כדי לשמור על אורח חיים בריא יותר.

פעילות גופנית חשובה בכל גיל וניתן לראות את השפעתה החיובית במיוחד בגילאי 60 ומעלה. במאמר זה אפרט את יתרונותיה הרבים של הפעילות הגופנית ותרומתה לשמירה על אורח חיים בריא בגיל הזהב.

פעילות גופנית - יתרונות

•    פעילות גופנית עוזרת בשמירה על חיים אקטיביים ועצמאיים יותר - גמישותו של הגוף נשמרת והשרירים עוזרים לגוף להחזיק עצמו יציב.

חיזוק השרירים תורם לקשישים לבצע פעולות יומיומיות חשובות כגון קימה מכיסא, הליכה, עלייה וירידה במדרגות ועוזרת לשמור על רמת תפקוד עצמאית גבוהה. פעילות גופנית נמצאה כמפחיתה את רמת הסיכון לחלות במחלות רבות כגון- הפחתה משמעותית לסיכון לחלות במחלות לב, מחלות הקשורות בלחץ הדם , מניעת הופעת ורידים ברגליים ועוד.

•    פעילות גופנית מסייעת לשמירה על משקל תקין - פעילות גופנית מסייעת לאיזון הכולסטרול בדם ועוזרת לשמור על משקל תקין, מזרימה את הדם בגוף, מעוררת וגורמת לתחושה של חיוניות.

משקל תקין בגיל הזהב הינו דבר קריטי שיכול  לסייע במניעת מחלות רבות. שמירה על המשקל בגיל הזהב קשה במיוחד, מכיוון שקצב חילוף החומרים הופך איטי במיוחד ולכן קשה להוריד במשקל. מכאן שפעילות גופנית משחקת תפקיד חשוב במקרים אלו.

•    פעילות גופנית מסייעת לשמירה על פעילות תקינה של הלב - רופאים רבים ממליצים על פעילות גופנית כשמירה על פעילות תקינה של הלב- האיבר החיוני בגופינו. הלב מזרים את הדם לכל איברי הגוף ועימו מגיע גם החמצן. פעילות גופנית מעלה את קצב הלב, מרחיבה את העורקים ומסייעת גם בגיל הזהב  במניעת מחלות לב ובשיקום לאחר מחלות לב שונות..

•    פעילות גופנית מונעת דיכאון - מחקרים רבים מראים כי פעילות גופנית מסייעת לשיפור מצב הרוח ומונעת דיכאון. במיוחד בגיל הזהב ישנה ירידה בחיוניות של הקשיש ויותר מכל חשוב לעזור לו לשמור על מצב רוח חיובי.

פעילות גופנית משחררת בגופנו הורמונים, כגון בטא אנדרופין ונוירוטרנסמיטורים כמו סרוטונין, העוזרים לשיפור מצב הרוח ולתחושת רוממות רוח ואושר. פעילות גופנית נמצאה במקרים רבים יעילה יותר מכדורים נוגדי דיכאון.

•    פעילות גופנית מסייעת לשמירה על שיווי המשקל - בגיל הזהב נתקלים קשישים רבים בבעיית שיווי משקל. נמצא כי פעילות גופנית עוזרת לשמר את שיווי המשקל וכך מונעת נפילות וחבלות המותירות את המבוגרים עם צלקות בגוף, שברים ופציעות נוספות- בעיה נפוצה בקרב קשישים רבים.

אנו נעזרים בלי משים בשיווי המשקל של גופנו ומכאן חשיבותו הרבה. כמעט כל תנועה משלבת איזון ושיווי משקל לכן ללא שיווי משקל תקין האדם לא יכול להישאר עצמאי ולתפקד כהלכה.

•    פעילות גופנית משפרת את תפקוד המוח - פעילות גופנית מזרימה את הדם למוח ועימו מגיע חמצן וסוכר המסייע לשמור על רקמות המוח והגוף.

הפעילות הגופנית עוזרת לשמור על הזיכרון, על ההתארגנות בחלל והיכולת לבצע פעילויות מורכבות במהלך היום. מחקרים מראים כי פעילות גופנית מסייעת במניעת ירידה בזיכרון ואלצהיימר.

אף פעם לא מאוחר להתחיל בפעילות גופנית. מחקרים מראים כי גם לאחר חוסר פעילות לאורך שנים פעילות זו משפיעה באופן חיובי ומלא על הגוף.




מאמרים אחרונים

קישורים
- רופא גריאטרי
- עזרים, מוצרים
- גמלת סיעוד


תנאי שימוש

מפת האתר
פעילות גופנית - גיל הזהב